وام سربازی در حین خدمت 1403-1402
تاریخ : 1375/3/31       

همراهان عزیز در این مقاله از وام سربازی در حین خدمت 1403-1402 با خبر می شوید. هر ساله سربازان زیادی به دلیل مشکلات اقتصادی و مشکلات دیگر، بدنبال دریافت وام سربازی می باشند. ولی بدلیل نداشتن اطلاعات کافی در خصوص میزان و نحوه گرفتن وام سربازی، دچار مشکل و سردرگمی می شوند. ما در این مقاله اطلاعاتی در این خصوص برای دانشجویان و مشمولانی که قصد اعزام به خدمت دارند ارائه کرده ایم.

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 
9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

کلیک کنید: پیگیری کارت ایثار با کد ملی

 

 

وام سربازی در حین خدمت 1403-1402

به گزارش اداره اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، جانشنین اداره منابع انسانی ستاد کل نیرو های مسلح؛ در خصوص اینکه چرا برخی مواد قانون مصوب را مانند افزایش مدت خدمت سربازی، به 24 ماه، اجرایی شده ولی، اقدام موثری در رابطه با افزایش حقوق و تسهیلات سربازان صورت نگرفته است، گفت: ستاد کل نیرو های مسلح در حال پیگیری و اجرایی شدن برخی مفاد این قانون، از جمله پرداخت حق تاهل و حق فرزند برابر کارکنان کادر می باشد. در ادامه اظهار داشت: امسال سعی داریم حق خدمت در مناطق محروم و بد آب و هوا و حق ماموریت برای کلیه سربازان با درجه، گروهبانی را هم اجرایی کنیم. لذا ستاد کل بصورت مستمر بدنبال اجرایی شدن، مواد قانون در این زمینه از دولت و مجلس شورای اسلامی می باشد. بر اساس قانون، سربازی یک تکلیف است، و طبق قانون جدید، حقوق سربازان باید 5 تا 7 برابر افزایش یابد.

 

در ادامه افزود: قانون فروش سربازی به کلی منتفی شده و همچنین، معافیت های دوره ای پرونده اش بسته شده است. مشمولین غایب می بایست تا تاریخ معین شده، خود را برای اعزام معرفی نمایند، از تسهیلات بخشش غیبت، کسری خدمت متاهلین و فرزند بهره مند خواهند شد. مشمولین غایبی که تا تاریخ معین شده، خود را معرفی نکنند از تسهیلاتی مثل: دریافت وام، یارانه و... بهره مند نخواهند شد. همچنین مشمولین غایب که خود را معرفی نکنند، پیگرد قانونی خواهند شد.

 

سربازان خدمت وظیفه می توانند در حین خدمت یا قبل و بعد از دوره سربازی خود، وام سربازی دریافت نمایند. متقاضیان برای دریافت وام مهارت سربازی 1402 باید در بازه زمانی تعیین شده در سایت مربوطه، گواهی های لازم در مورد دوره مهارت آموزی خود را ارائه دهند. این وام در سال 1402 از 1.500.000 میلیون ریال تا 40.000.000 ریال متغیر است. برخی از بانک ها با درنظر گرفتن شرایط خاصی اقدام به پرداخت وام سربازی برای این افراد می نمایند.

 

این وام با هدف ایجاد انگیزه در مشولین خدمت سربازی برای افزایش تقاضای آنان برای گذراندن این دوره به تصویب رسیده و سربازان در دوره خدمت خود می توانند هدفی برای دوران پس از خدمت داشته باشند و بخشی از نگرانی های اقتصادی آن ها را برطرف نماید.

 

 

شرایط دریافت وام سربازی برای سربازان ماهر

مهمترین شرایط دریافت وام سربازی برای سربازان ماهر، اتمام دوره سربازی و کسب گواهی مهارت های مربوطه است. این گواهی ها ممکن است در زمینه های مختلفی همچون مهارت های فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدمات و ... برای فرد واجد شرایط صادر شده باشد. این وام به سربازانی که از سال 1397 به بعد خدمت کرده و گواهی مهارت آموزی خود را در حین خدمت و یا بعد از آن کسب نموده اند تعلق خواهد گرفت.

دومین شرط محدودیت سنی متقاضیان است. افراد زیر 15 سال شرایط دریافت وام سرباز ماهر را نخواهند داشت و سومین شرط برای متقاضیان این است که باید دارای تابعیت ایرانی و کارت ملی هوشمند و معتبر نیز باشند. 

در سال جاری یعنی سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت وام به سربازانی که در طی سال های 97 تا 1402 کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده باشند امکان پذیر است. باید دقت داشت که این وام تنها به سربازان ترخیص شده و دارای مهارت اختصاص داده شده است و درخواست آنها باید از سمت کارگروه مهارت و اشتغال کارکنان وظیفه که تحت نظر معاونت استانداری های مختلف می باشد مورد تایید قرار بگیرد.

 

 

همچنین سردار موسی کمالی، با اشاره به سامانه ماهر سان گفت: با این سامانه دو سال بعد از پایان خدمت سربازی در کنار سرباز قرار میگیریم و با رصد، حمایت، هدایت و تسهیل گری، زمینه اشتغال بعد از سربازی را فراهم می کنیم.  با این روش، فردی که از سربازی ترخیص شده است، به حال خود رها نمی شود و ما تا دو سال برای فرد، شرایط اشتغال را فراهم می کنیم. در این طرح تسهیلاتی مثل وام، در اختیار این افراد قرار می دهیم.

 

 

 

کلیک کنید : پرداخت وام 50 میلیونی به سربازان ماهر

 

 نکته: برای دریافت وام سربازی باید به دفاتر پلیس +10 کشور مراجعه کرده و ثبت نام اولیه خود را تکمیل کرد. وام سربازی به افراد واجد شرایط، اعطا می گردد و هیچ گونه تفاوتی بین سربازان ارگان های مختلف وجود ندارد و تنها تفاوت این است که اگر سربازان سپاه یا ارتش که قصد دریافت وام برای ایجاد اشتغال یا تشکیل خانواده را دارند، نسبت به سایرین از اولویت بالاتری برخوردار خواهند بود.

 

نحوه گرفتن وام خدمت سربازی

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح با اعلام این خبر که سال آینده ۲۰۰ هزار سرباز آموزش‌های مهارتی می بینند، گفت: برای ۴ بانک وابسته به نیروهای مسلح تکلیف شد تا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سربازان قرار دهند.

سردار فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، اظهار داشت: زمان سربازی فرصتی طلایی است چراکه امروزه نیروهای مسلح ما نیز غالبا" سرباز محور هستند و اولویت دادن به سربازی جهت دفاع از کشور و حفظ تمامیت ارضی نظام مقدس، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: امروزه ساز و برگ نظام کشور به سمت سلاح‌های پیشرفته رفته است و کشور نیازمند سرباز ماهر است، همچنین جامعه ما با مشکل اشتغال روبه‌رو است؛ اگر سربازان مهارت لازم را ببینند این مشکل پس از خدمت برای آن‌ها حل می شود و معضل اشتغال کشور کمرنگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها از جهت تامین هزینه‌ها و کمک به درآمد اولیه خوداشتغالی سربازان تاثیر بسزایی دارند، افزود: ما به سازمان‌های مربوطه از جمله وزارت ICT امیدوار هستیم که در دوره سربازی، سربازان را آموزش دهند تا بر این اساس، سالانه ۴۰۰ هزار نفر در این طرح ها آموزش بینند و مهارت کسب کنند.


فرحی تصریح کرد: برای اجرای طرح ۲ فرآیند ایجاد کردیم که ابتدا غربالگری و استفاده بهینه مهارت در حین خدمت که این بازه از دوره دبیرستان و قبل از شروع خدمت آغاز می‌شود و داوطلبان سربازی با توجه به علایق و سلایق خود آموزش می‌بینند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: سربازان طبق آموزش های خود و با تکیه بر تسهیلات بانک‌ها به حیطه اشتغال کشور قدم می‌گذارند و در این طرح هر دستگاهی باید بخشی از اقدامات را بپذیرد تا به مهارت و اشتغال سربازان کمک شود.

 

سردار فرحی گفت: در طرح مهارت آموزی اشتغال به دنبال ایجاد نشاط و جذابیت در کنار تخصص آموزی سربازان هستیم تا جوانان سربازی خود را در محیط با نشاط به اتمام برسانند.
وی تصریح کرد: اساس و پایه ما وزارت کار بوده است و اولین تفاهم نامه خود را با وزارت کار شروع کردیم؛ در هشت ماهه گذشته ۳ بار آزمون برگزار شده است که در مجموع ۲۳۰ هزار نفر از سربازان در دوره‌ها پذیرفته شده و از این تعداد حداقل ۱۰۰ هزار نفر از سربازان گواهینامه مهارتی کسب می‌کنند.

 

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح، افزود: بودجه مناسبی برای ادامه روند و اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و طبق برآوردها سال آینده ۲۰۰ هزار نفر از سربازان گواهینامه مهارتی کسب خواهند کرد؛ همچنین مقرر شد، هزینه مهارت آموزی سربازان را خود نیروهای مسلح پرداخت کنند.

فرحی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت ۱۵ وزارتخانه استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: ۴ بانک وابسته به نیروهای مسلح موظف شده‌اند که پس از اتمام دوره خدمت سربازی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سربازان قرار دهند.

 

 

جزئیات افزایش حقوق سربازان سال 1403-1402

امیر دریا دار دوم غلامرضا رحیمی پور برابر هماهنگی های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه حقوق سربازان از ابتدای سال 1402 سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت افزایش سه برابری حدود ۶۰ درصد قانون در خصوص حقوق سربازان محقق می شود.

رحیمی پور در پایان گفت امیدواریم در گام بعدی هدف ستاد کل نیرو های مسلح تحقق صددرصدی قانون در موضوع سربازان باشد که انشاالله با کمک سازمان برنامه و بودجه این امر محقق می شود.

 




 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com