امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی
تاریخ : 1399/12/3       

امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد _ همراهان عزیز اگر شما هم در خصوص ادامه تحصیل حین خدمت، سوالی دارید می توانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همچنین برای دریافت مشاوره تخصصی در این مورد می توانید با مرکز صدای مشاور تماس بگیرید. جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی: سربازان تنها درصورتی که در مقطع کارشناسی یا بالاتر در دانشگاه های سراسر کشور، برای ادامه تحصیل از خدمت سربازی ترخیص می شوند.(تحصیل همزمان با خدمت)

 

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد

تحصیل همزمان با خدمت : سردار رحمان علیدوست، پیرامون ابهامات مطرح شده در خصوص ادامه تحصیل سربازان حین خدمت فقط در خصوص مهارت آموزی سربازان در دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای است. برابر قانون خدمت وظیفه عمومی، امکان تحصیل همزمان با خدمت وظیفه عمومی امکان پذیر نخواهد بود. سربازان تنها در صورتی که در مقطع کارشناسی و یا مقاطع بالاتر پذیرفته شوند می تاونند از خدمت ترخیص شوند. 

جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه در تشریح طرح مهارت آموزی سربازان در دانشگاه ها تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی و ارتقای سطح توانایی کارکنان وظیفه عمومی؛ توافق نامه ای با دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه ای صورت گرفته که سربازان می توانند در حین خدمت در یک یا چند پودمان شرکت نمایند و مهارت های لازم را کسب نمایند و پس از اتمام خدمت، گواهینماه مربوطه توسط دانشگاه ارائه می شود. محمد علی بابایی پیر نعیمی دبیر ستاد اجرایی آموزش های علمی کاربردی سربازان اظهار کرد: شریاطی فراهم شده است که سربازان در اوقات فراغت و ساعات غیر اداری تحصیل کنند. تحصیل همزمان با خدمت 

عناوین دوره های قابل تجمیع نظیر: مدیریت کسب و کار، مترجمی زبان انگلیسی، گردشگری، برق صنعتی، الکترونیک، پرورش صنعتی طیور، جوشکاری، ماشین افزار و مکانیک خودرو است. هر پودمان نهایتا 3 تا 4 ماه زمان می برد و هر دوره از 4 تک پودمان تا 8 تک پودمان است. اگر تک پودمان های یک دوره قابل تجمیع در زمان خدمت نباشند، سربازان می توانند پس از خدمت ادامه تحصیل دهند و مدرک آن را دریافت نمایند. (تحصیل همزمان با خدمت)

 

 

معافیت تحصیلی سربازان حین خدمت قبول شده در دانشگاه ها 99

سربازانی که در حین خدمت دوره ضرورت، در مقطع کارشناسی و بالاتر در دانشگاه ها پذیرفته می شوند، لازم است با مراجعه به دانشگاه قبولی، برگه درخواست معافیت تحصیلی را دریافت نمایند و به محل خدمت وظیفه عمومی مراجه نمایند. وظیفه عمومی در صورتی که سرباز، غیبت نداشته باشد به فرد مجوز ترخیص و تحصیل در دانشگاه را خواهد داد. همچنین سربازانی که غیبت نداشته اند، ولی در حین خدمت فرار کرده باشند، از خدمت ترخیص نخواهند شد. (تحصیل همزمان با خدمت)

تر خیص سربازان حین خدمت برای ادامه تحصیل صرفا برای مقاطع کارشناسی و بالاتر صورت می گیرد. برای تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته امکان پذیر نخواهد بود.

به منظور فراهم نمودن شرایط مساعد برای تحصیل مشمولانی که بخدمت اعزام شده اند، محدودیت یکساله فراغت از تحصیل تا اشتغال به تحصیل در مقطع بعدی ، برای این قبیل اشخاص رعایت نمی گردد و اگر بیش از یکسال هم از تاریخ انصراف آنها گذشته باشد نیز ترخیص می شوند .

تحصیل همزمان با خدمت (حتی در صورت تائید دانشگاه)مجاز نبوده و برای اینگونه دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.(تحصیل همزمان با خدمت)

 

 

 

 

همراهان عزیز شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی شرایط تحصیل همزمان با خدمت ، با مشاوران ما در مجموعه صدای مشاور تماس بگیرد.

 

 

 

 

شرايط ادامه تحصيل و صدور معافيت تحصيلي براي مشمولان

  • مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمي باشند و درصورت شركت در آزمون و قبولي در آن ، مجوز تحصيلي براي آنان صادر نگرديده و دانشگاهها مجاز به ثبت نام از آنها نمي باشند .

 

  • دانشجويان اخراجي تا پايان خدمت دوره ضرورت يا اخذ معافيت دايم مجاز به ادامه تحصيل نمي باشند.( به جز افرادي كه قبل از ورود به سن مشموليت اخراج شده اند).

 

  • فارغ التحصيلانمقطع كارداني مجاز به شروع به تحصيل در مقاطع كارشناسي پيوسته ، كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري پيوسته و همچنين فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي مجاز به شروع به تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري پيوسته پزشكي ، دندانپزشكي ،داروسازي و دامپزشكي نيستند .(به استثناي رشته هايي كه به تأييد وزارتين علوم و بهداشت فاقد دوره كارشناسي ناپيوسته مي باشند)

 

  • دانشجويان شاغل به تحصيل مجاز به شركت مجدد در آزمون نيستند و همچنين تحصيل مجدد در مقاطعي كه قبلاً از آن فارغ التحصيل شده اند ، مجاز نمي باشد .

 

طرح ترخیص از خدمت سربازی در چند سال اخیر رواج زیادی داشته است و یکی از طرح هایی است که سوالات زیادی در این باره در ذهن دانشجویان و مشمولین خدمت که در حال حاضر باید اعزام شوند وجود دارد که باید بدانید در این صورت یک سری قوانین خاص وجود دارد و هر کسی هم به همین سادگی نمی تواند از این شرایط استفاده نماید و در این قوانین هم تبصره های خاصی وجود خواهد داشت.خدمت سربازی از جمله مهم ترین و اصلی ترین مسیر هایی است که در مقابل جوانان وجود خواهد داشت و اصول کار و قوانین به این صورت است که فرد تنها در مقاطع خاص این امکان را خواهد داشت.

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com