کسری خدمت مناطق - شهر های کسری خدمت
تاریخ : 1399/9/5       

خدمت کردن در مناطق دور افتاده، مرزی و خطرناک بار سنگین خدمت سربازی را روی دوش سربازان سنگین تر می کند. سازمان نظام وظیفه هم در همین راستا تسهیلاتی را برای این دسته از مشمولین در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کسری خدمت مناطق - شهر های کسری خدمت این مقاله را مطالعه کنید، همچنین می توانید با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید. کسری خدمت مناطق، یعنی کم شدن مدت خدمت وظیفه ی مشمولینی که در مناطق خاصی با شرایطی سخت تر از دیگران سربازان می گذرانند. 

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

اطلاعیه استخدام کادر افسر پیمانی-کارمندی علمی و تجربی نیروی دریایی ارتش سال 99

 

 

 

 

کسری خدمت مناطق

گاهی مشمولان شرایط خاصی دارند که دوره ی طولانی سربازی برایشان سخت می شود. لذا سازمان وظیفه و دیگر سازمان های مربوطه تصمیماتی را برای کاهش دوره سربازی و استفاده از کسری خدمت فراهم آورده است. کسری خدمت مربوط به مناطق نیز یکی از این موارد می باشد. سربازانی که دوره ی خدمت خود را در مناطق با شرایط سخت تر می گذرانند، مثلا مناطق بد آب و هوا و یا مناطق مرزی و عملیاتی، نسبت به دیگر سربازانی که در مناطق غیرعملیاتی و با شرایط بهتر خدمت میکنند، دوره ی سربازی کوتاه تری را سپری می کنند.

میزان کسری خدمت مناطق متناسب با نوع کسری در نظر گرفته شده برای مناطق مختلف، متفاوت می باشد.

به طور کلی انواع مختلفی از کسری های مناطق وجود دارد که در ادامه به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرند.

مشمولین در نظر داشته باشند برای استفاده از کسری خدمت نباید غیبت غیر موجه داشته باشند. مشمولان برای دریافت کسری مربوط به مناطق محروم باید برگه ی عدم غیبت از سربازی را در دست داشته باشند. چنانچه مشمولان دارای غیبت باشند و بتوانند غیبت خود را توجیه کنند نیز از این نوع کسری بهره مند خواهند شد.

البته افرادی که از دیگر کسری های خدمت برخوردار هستند نیز میتوانند از این نوع کسری خدمت استفاده کنند و با دیگر کسری هایشان تجمیع نمایند.

 

کسری خدمت مناطق محروم

این کسری برای افرادی در نظر گرفته شده است که در مناطق محروم و کم برخوردار کشور خدمت می کنند. همانطور که می دانید در زمان تقسیم نیرو ها ممکن است هر فردی به منطقه ی خاصی اعزام شود. لذا بر اساس اینکه منطقه ی خدمتی مشمول چگونه منطقه ای باشد شرایط فرق می کند؛ درواقع سازمان وظیفه عمومی سعی دارد برای برقراری عدالت بین تمام مشمولان، برای آن دسته افرادی که به این مناطق محروم اعزام میشوند، تسهیلاتی را فراهم آورد.  بنابراین اگر مشمولی به این نوع مناطق اعزام شود در نظر داشته باشد که بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا حدود ۲ ماه از خدمت سربازی آن ها کم خواهد شد .

 

 

کسری خدمت مناطق عملیاتی

کسری خدمت مناطق عملیاتی یکی دیگر از انواع کسری های خدمت مربوط به مناطق می باشد که برای مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی مستقر در این مناطق در نظر گرفته شده است.

 

 

کسری خدمت مناطق مرزی

مناطق مرزی همواره باید مورد محافظت شدید قرار گیرد. بنابراین افرادی که در این مناطق خدمت میکنند با سختی ها و ناملایمات بیشتری نسبت به دیگر افراد در مناطق معمول شهری، مواجه هستند. لذا سازمان وظیفه عمومی با در نظر گرفتن وضعیت سخت این افراد و برای رعایت عدالت اجتماعی بین همه ی سربازان، امکان استفاده از کسری خدمت مناطق عملیاتی را برای این افراد در نظر گرفته است. چنانچه شما نیز در یکی از مناطق عملیاتی کشور مشغول به خدمت هستید باید گفت از این کسری برخوردار خواهید بود .

 

 

کسری خدمت مناطق بد آب و هوا

کسری خدمت منطقه بد آب و هوا نیز از دیگر مواردی است که برای مشمولان نظام وظیفه در نظر گرفته شده است. البته استفاده از این نوع کسری تنها برای گروه خاصی از مشمولان می باشد. بدیهی است فردی که در مناطق با آب و هوای بد خدمت میکند با سختی های بیشتری رو به رو می شود تا افرادی که محل خدمتشان در مناطق با آب و هوای بهتر است. لذا برای یکسان کردن شرایط برای همه ی افراد و برقراری عدالت در قوانین نظام وظیفه کسری خدمت منطقه بد آب و هوا مطرح شده است تا افراد در این مناطق دوره ی سربازی کمتری نسبت به دیگر مشمولان داشته باشند. 

 

 

کسری خدمت مناطق امنیتی

کسری خدمت مناطق امنیتی مانند کسری خدمت مناطق محروم و بد آب و هوا از انواع کسری های خدمت به شمار می رود . 

 

 

شهر های کسری خدمت

لیست شهر هایی که شامل کسری خدمت می شود، لیست ثابتی نیست و هر سال تغییر میکند. همچنین این لیست بطور کامل از طرف سازمان نظام وظیفه ارائه نمی شود. برخی از شهر هایی که جزو مناطق مرزی و مهم هستند به شرح زیر است:

  • شهرهای پیرانشهر، اشنویه، سردشت در استان آذربایجان غربی؛
  • مناطق بانه، مریوان و سرآباد در استان کردستان در غرب کشور؛
  • مناطق سرپل ذهاب، باینگان، ازگله، تازه آباد، اورامانات، پاوه، نوسود و… در استان کرمانشاه؛
  • استان ایلام در مناطق ایوان، ایلام، صالح آباد، مهران، دهلران و موسیان از جمله مناطق عملیاتی به حساب می اید؛
  • مناطق اندیمشک، شوش، دزفول، هفت تپه، خرمشهر، آبادان، اهواز، حمیدیه، هویزه، شادگان، اروند کنار، سوسنگرد، بندر امام خمینی، ماهشهر، بستان، هندیجان و… از جمله مناطق عملیاتی استان خوزستان می باشد؛
  • در استان بوشهر نیز مناطقی همچون بندر دیلم، بندر گناوه، بندر بوشهر و جزیره خارک را شامل میشود.

 

همراهان عزیز برای اطلاع از شهر هایی که شامل کسری خدمت می شوند، می توانید با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com