ازدواج چند ماه از سربازی کم می کند ؟
تاریخ : 1399/9/1       

جوانان زمانیکه به سن سربازی میرسند، بدنبال راهی برای فرار از آن میگردند. در سازمان نظام وظیفه هم قوانین خاصی برای کم شدن طول مدت سربازی و آسان کردن این دوران وجود دارد. یکی از سولات مهم مشمولین ازدواج چند ماه از سربازی کم می کند ؟ است، که در این مقاله در این خصوص مطالب مفیدی ارائه کرده ایم همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره اختصاصی در این خصوص می توانید با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید. اهمیت خانواده و نقش آن در جامعه موضوعی است که قابل چشم‌ پوشی نبوده و یکی از عوامل موثر در نظام خانواده، حضور پدر است. از این رو در خدمت سربازی، تسهیلات ویژه‌ای برای سربازان متاهل در نظر گرفته شده است که از آن جمله به کسری خدمت می توان اشاره نمود.

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

ازدواج چند ماه از سربازی کم می کند ؟

قوانین و مقررات سال 99 راجع به کسر از خدمت سربازی برای متاهلین موضوع مهمی است. افرادی که مشمول خدمت سربازی شده اند و متاهل هستند ترس بسیاری از خدمت سربازی دارند، زیرا کسانی که متاهل هستند نسبت به کسانی که مشمول خدمت سربازی هستند و متاهل نیستند شرایط و نحوه گذراندن دوران خدمت سربازیشان متفاوت است. همیشه شایعاتی در این خصوص وجود داشته که مدت خدمت سربازان متاهل، کمتر از سربازان دیگر است. موضوع کاهش 3 ماه از خدمت متاهلین ، با توجه به مسئولیت متاهلین در قبال خانواده، مطرح شده ولی این طرح هنوز تایید نشده و در دست بررسی است. لازم به ذکر است، دوران آموزشی خدمت سربازی، برای همه سربازان یکسان و اجباری است. بعد از سپری شدن دوران آموزشی خدمت، شرایط آسان تری به متاهلین تعلق می گیرد. 

اگر ازدواج کرده اید و بچه دار هم شده اید، می توانید برای گرفتن کسری اقدام کنید علاوه بر اینکه می توانید در شهر خودتان سرباز شوید! به عبارت دیگر، مقررات مربوط به کسری خدمت سربازان متاهل، مزایایی را برای این مشمولان در نظر میگیرد تا دوران سربازی آنها راحت تر و کوتاه تر باشد. برای مثال، صرف متاهل بودن، امتیازاتی مثل نزدیکی به محل سکونت را برای سرباز در پی خواهد داشت. علاوه بر این، به ازای داشتن هر فرزند، دو ماه کسری به فرد تعلق میگیرد.

 

 

 

تسهیلات سازمان نظام وظیفه برای مشمولان متاهل

سازمان نظام وظیفه، برای مشمولان متاهل تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته است تا در زندگی متاهلی آن ها مشکلی بوجود نیاید. بر اساس آخرین اخبار سربازی متاهلین، این تمهیدات به شرح زیر است:

 کسری با فرزند: اگر سرباز، فرزند داشته باشد، به ازای هر یک فرزند، سه ماه از سربازی کم می شود؛

مرخصی بیشتر: مدت زمان مرخصی سربازان متاهل از 22 روز، به 30 روز تغییر یافته؛ مرخصی سربازان متاهل بستگی به عواملی مثل: مسافت، شرایط جوی و... دارد؛

سربازان متاعل باید حداقل 3 روز درهفته به مرخصی بروند؛

همه سربازان متاهل باید، در شهر سکونت همسر به کارگیری شوند؛

حقوق بیشتر: میزان حقوق دریافتی سربازان متاهل بیشتر از افراد مجرد بوده که این میزان با توجه به مدرک تحصیلی، درجه ی نظامی، تعداد فرزندان و… در میان متاهلین متفاوت است؛

حق عائله‌مندی نیز به آنها تعلق گرفته که در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی نیز داشته است؛

 

 

 

خدمت مشمولان متاهل کمیته امداد چه می‌شود؟

این دسته از افراد نیز که متأهل و تحت پوشش کمیته امداد هستند مطابق قانون حداقل حقوق یک میلیون و 500 هزار تومانی می‌گیرند و طبق قانون جدید اگر در شهر خودشان سربازی بروند باید 24 ماه خدمت کنند.

کمبود سرباز نداریم:تعدادی از افرادی که به مصوبه جدید معترض هستند موضوع کمبود سرباز را دلیل افزایش مدت زمان سربازی عنوان می‌کنند؛ آیا این درست است که به خاطر کمبود سرباز مدت سربازی افزایش یافته است؟موضوع کمبود سرباز نیست؛ اگر ما طیف بیشتری را نگه می‌داشتیم این درست بود اما با توجه به قانون جدید ما گفتیم کسانی مشمول افزایش مدت خدمت می‌شوند که اولاً در منطقه عادی مثل شهرهای خوش آب و هوا خدمت کنند و ثانیاً بومی آنجا باشند که تعدادشان بسیار کم است.

از آن طرف در قانون جدید تعدادی را مشمول کسری دانستیم؛ آنهایی که در 4 منطقه در 4 طیف محروم، امنیتی، مرزی و بد آب و هوا خدمت می‌کنند و یک ماه کسری به آنها دادیم؛ نقاط محروم را دولت اعلام کرده چه شهرهایی هستند؛ بد آب و هوا نیز شهرهای جنوب و شرق و غرب کشورند و باید گفت تقریبا دو سوم از سربازان ما در این 4 طیف خدمت می‌کنند که یک ماه از سربازی‌شان را کم کردیم؛ خب اگر کمبود سرباز داشتیم چرا مدت زماقشر عظیمی از سربازان را کاهش دادیم؟کارکنان وظیفه بدانند که ستاد کل در راستای «اجرای عدالت نه  اجرای مساوات» این قانون را اجرا می کند و با توجه به آنکه دو سوم سربازان در مناطق مرزی و محروم و غیر بومی خدمت می کنند  یک ماه از مدت زمان سربازی این تعداد کثیر کاسته و مدت زمان سربازی تعداد کمتری که در شهر و موطن خود خدمت می کردند از 21 ماه به 24 ماه افزایش یافت؛ بهرحال باید فرقی بین آنکه به راحتی و در شرایط عادی خدمت می کند با فردی که در شرایط سخت مرز روزگار می گذراند وجود داشته باشد.

 

 

 




 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com