طرح کسر از خدمت نظام وظیفه دانشجویان و فارغ التحصیلان 99
تاریخ : 1399/9/1       

طرح کسر از خدمت نظام وظیفه دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره ‌های تحصیلات تکمیلی طرحی است که متقاضیان می‌توانند با مشارکت در طرح‌های تحقیقاتی از میزان خدمت نظام‌وظیفه خود بکاهند. این روزها که بحث سربازی در میان جوانان داغ است به نظر می‌رسد که استفاده از برخی مشوق ‌ها می‌تواند کمی از اتلاف وقت آن‌ها، در دوره سربازی بکاهد. یکی از این مشوق‌ها برای جوانان تحصیل‌کرده دوره تحصیلات تکمیلی است. بر این اساس دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره ‌های کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در طرح‌های تحقیقاتی مشارکت داشته باشند و از امکان کسری خدمت استفاده کنند. البته این طرح‌های پژوهشی باید به تأیید ستاد کل نیروهای مسلح برسد. در این مقاله توضیحاتی راجع به کسر از خدمت دانشجویان آورده ایم. در صورتی که باز هم سوالی در این خصوص داشتید می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

 

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

طرح کسر از خدمت نظام وظیفه دانشجویان و فارغ التحصیلان 99

 دانشجویان دوره‌ های کارشناسی ارشد و دکتری که در حال گذراندن پایان‌نامه و رساله خود هستند، می‌توانند از طرح کسر از خدمت نظام وظیفه دانشجویان و فارغ التحصیلان استفاده کنند. این افراد می‌توانند با معرفی بنیاد نخبگان یا دانشگاه‌ ها به ستاد نیروهای مسلح در یک یا چند پروژه مورد تأیید ستاد کل نیروهای مسلح مشارکت داشته باشند. مشمولانی که قصد دارند از این طرح استفاده کنند نباید غیبت غیرموجه داشته باشند. علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر به اندازه ۱۹ ماه، کسری از خدمت دریافت کنند. حتی اگر میزان کسری از خدمت به اندازه کل دوران خدمت باشد، نیاز است که مشمولان دوره آموزشی یک‌ ماهه را سپری کنند. متقاضیان در زمان انجام تحقیق یا پس از انجام می‌توانند دوره آموزشی را سپری کنند. فارغ‌التحصیلان در طول خدمت سربازی نیز می‌ توانند پروژه تحقیقاتی خود را به پایان برسانند و بر اساس آن، ماه‌های خدمت خود را کاهش دهند.

مشمولانی که قصد دارند از این طرح استفاده کنند نباید غیبت غیرموجه داشته باشند. برای استفاده از این امکان، متقاضیان الزامی به فارغ ‌التحصیل شدن ندارند بلکه می‌توانند در حین تحصیل در پروژه‌های تأیید شده مشارکت داشته باشند. فارغ‌التحصیلان متقاضی تا یک سال بعد از فارغ‌التحصیلی امکان استفاده از این طرح را دارند.

 

 

 

 

چه رشته هایی امکان استفاده از این طرح را دارند ؟

بسیاری می ‌پرسند که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان چه رشته‌هایی می‌توانند از این امکان استفاده کنند؟ رشته ‌های ؛ جغرافیا، هنر، علوم اجتماعی، کشتی سازی، مهندسی مکانیک، هوا و فضا، مهندسی مواد، مهندسی برق، پلیمر، مهندسی صنایع، گروه مدیریت، حقوق، تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کامپیوتر، مهندسی عمران، بیوتکنولوژی، مهندسی معدن، ریاضی، بیوانفورماتیک، زمین‌شناسی، مکاترونیک، مهندسی شیمی، شیمی، ژئوشیمی، نساجی، فیزیک، ژئوفیزیک، روانشناسی، حسابداری، مهندسی شهرسازی، اقتصاد، نانو تکنولوژی، تاریخ، فلسفه، مهندسی پزشکی، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی هسته‌ای، دامپزشکی، علوم سیاسی، گروه علوم تربیتی و جامعه‌شناسی می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

متقاضیان می‌توانند پروپوزال‌های خود را تهیه و به مراکز مربوطه اعم از بنیاد نخبگان، دانشگاه‌ ها و مراکز وابسته به نیروهای مسلح ارسال کنند. در صورت موافقت با پروپوزال‌ها دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

مدارک موردنیاز پروژه کسری خدمت سربازی

از جمله مدارک مورد نیاز پروژه کسری خدمت سربازی جهت احراز شرایط پروژه کسری خدمت سربازی. که اکثر ارگانها و نهادها جهت ارائه پروژه کسری خدمت طلب می کنند. می توان به موارد زیر اشاره کرد:و همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد جزئیات این خبر از طریق تماس با شماره های درج شده در زیر با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور در تماس باشید تا راهنمایی های و تجربیات کامل خود را در اختیارتان قرار دهند.

۱ – اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات آن
۲ – اصل و کپی کارت ملی
۳ – عنوان پروژه کارشناسی ارشد یا دکتری

 

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com