خارج شدن طرح اصلاح خدمت سربازی در مجلس
تاریخ : 1399/8/16       

اصلاحات ساختاری سربازی:طرح جدید مجلس برای اصلاحات ساختاری سربازی که آقای ابوترابی از طراحان اصلی آن است، نمی‌تواند نیازهای کشور را در این حوزه مرتفع کند، چرا که نقایص بسیاری دارد، بنابراین ما این طرح را کنار گذاشته و از دستور کار خارج کردیم.مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص خارج شدن طرح اصلاح خدمت سربازی در مجلس مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود در خصوص خارج شدن طرح اصلاح خدمت سربازی در مجلس دست پیدا نمایید ....

 

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 

 

 

اصلاحات ساختاری سربازی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: همچنین طرحی برای اصلاح ساختار خدمت سربازی چهار دوره است که در مجلس معطل مانده و توسط هیئت رئیسه مجلس یازدهم به کمیسیون امنیت ارجاع شد، امااکنونباتوجه به شرایط کنونی کشور قابلیت اجرایی ندارد، بنابراین بررسی آن دردی از کشور درمان نخواهد کرد به همین دلیل آن را نیز از دستور کار خارج کردیم.

 

 

 

کمیته‌ای ویژه برای تدوین نظام سربازی متناسب با شرایط جدید کشور

ذوالنوری تصریح کرد: به تازگی کمیته‌ای ویژه متشکل از نمایندگان دستگاه‌های سازمان نظام وظیفه، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، اعضای کمیسیون شوراها و امنیت ملی و اجتماعی شکل گرفته است تا یک نظام جامع متناسب با نیازهای نیروهای مسلح و کشور تدوین شود.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سربازان ما مشکلات زیادی دارند که باید مسائل آنها برطرف شود، بنابراین ما به صورت کاملا فعالانه در حال تدوین طرح اصلاح ساختار سربازی هستیم و هر هفته جلسات مداوم برگزار می‌کنیم و به زودی خروجی آن مشخص خواهد شد.

 



شرایط معافیت سربازی در سال ۹۹

انواع معافیت سربازی در سال ۹۹ هرسال قوانین مربوط به معافیت سربازی درحال تغییر می باشد. براین اساس کلیه مشمولین خدمت سربازی نگران وضعیت خدمت خود و تغییرات پیش آمده می باشند. اما با توجه به شرایط حاضر، معافیت سربازی در سال ۹۹ تغییر آنچنانی پیدا نکرده است.تنها تغییری که پیش آمده این است که در حال حاضر مدت زمان انجام خدمت سربازی برای مناطق غیرنظامی ۲۱ ماه و مناطق عملیاتی و درگیر با شرایط سخت ۱۸ ماه می باشد. در صورتی که کسی امریه سربازی دریافت نماید مدت زمان انجام خدمت سربازی اش ۲۴ ماه است. البته این تغییرات ارتباطی به معافیت از خدمت ندارند.

 

 

 

انواع معافیت سربازی

معافیت های نظام وظیفه در سال ۹۹ به دو دسته کلی تقسیم می شوند: دائم و موقت. به طور مثال معافیت تحصیلی جزو معافیت موقت است.

معافیت های دائم و موقت به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند:

معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت کفالت
معافیت ایثارگران
معافیت مددجویان
معافیت سنی
معافیت متعهدین خدمت

 

 



" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "




مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com