تاثیر تک پسر بودن در سربازی
تاریخ : 1399/7/22       

تک پسر بودن در سربازی مزایای بسیاری دارد . مزایای تک فرزندی در سربازی چیست و شامل چه گروهی میشود؟ شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا هنوز هم با توجه به کاهش تعداد فرزندان معافیت تک فرزندی وجود دارد؟در این مقاله میخواهیم در رابطه با مزایای تک فرزندی در سربازی توضیح دهیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده و پاسخگو ابهامات ذهنی شما باشد اما باز هم درصورت نیاز به یک مشاور با تجربه میتوانید با مشاور صدای مشاور تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را بپرسید.در خدمت سربازی افرادی با نام افراد شرایط خاص وجود دارند که این افراد شامل :افراد پدر نظامی ، خدمت همزمان برادر ، تک فرزند پسر , خانواده بهزيستی. سربازی این افراد دارای شرایط خاص است. اما قبل از همه باید شرایط زیر را اثبات کنید. یعنی باید مدارک لازم را تهیه کرده و به پادگان تحویل دهید.پادگان نيز بر اساس تعداد افراد و محل زندگيشان، آنها رو به نزديک ترين پادگان به محل سکونتشان اعزام خواهد کرد.در روز اعزام به تمامی افراد فرمی داده ميشود که فرد ميبايست اطلاعات مربوط به محل سکونت خود را در آنها وارد نمايد.اين اطلاعات در تقسيم شدن سربازان نقش مهمی ايفا مي نمايند.پس در واردن نمودن اين اطلاعات دقت لازم را در داشته باشيد.مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص تاثیر تک پسر بودن در سربازی مطالبی نوشته ایم و امیدواریم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما دوستان قرار گیرد ....

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 

 

 

 

تک پسر بودن در سربازی

اگر میخواهید محل خدمت خود را تغییر دهید باید بدانید: تمام تقدیر شما دست 2 شخص مهم است کهیکی از آنها فرمانده پادگان و دیگری فرمانده نیرو انسانی استان محل خدمت است. پس برای انتقالی باید موافقت این دو را بگیرید. اگر موافقت کنند، اول از همه شما باید شش ماه در پادگانی که بعد از آموزشی به آنجا اعزام شده اید بروید. بعد از اين مدت وارد سيستم پايش سرزمينی خواهيد شد و شما رو به استان محل سکونت(نه لزوما شهر محل سکونت) انتقال خواهند داد.در روش دوم هم، شما می بايست يک سرباز ديگر، هم پايه خدمتی و هم درجه با خود، پيدا نماييد و جابجايی خود را با آن سرباز انجام دهيد.



 

معافیت تک فرزندی زیر مجموعه انواع معافیت کفالت

معافیت تک فرزندی زیر مجموعه انواع معافیت کفالت محسوب می‌شود. در برخی از خانواده‌ها فقط یک فرزند پسر وجود دارد. تک پسر بودن به تنهایی نمی‌تواند موجب این شود که فرد مشمول معافیت تک فرزندی را اخذ کند بلکه علاوه بر تک فرزند پسر بودن باید برخی شرایط دیگر نیز در خانواده مشمول وجود داشته باشد تا فرد بتواند از این نوع معافیت سربازی استفاده کند.افرادی مشمول خدمت سربازی در دوران صلح می‌باشند که اعزام به خدمت سربازی خللی در خانواده و زندگی فرد ایجاد نکند. افرادی که از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیستند حتی در زمانی که صلح نباشد از خدمت سربازی معاف پزشکی هستند. برخی از افراد به دلیل داشتن مسئولیت نگهداری و سرپرستی خانواده نیز در زمان صلح از خدمت سربازی معاف هستند که به آن معافیت کفالت گفته می‌شود.

در قانون معافیت‌های نظام وظیفه معافیت تک فرزندی را همان معافیت کفالت می‌نامند. افراد مشمولی که تک فرزند پسر باشند، در صورت نیاز خانواده به فرد مشمول به دلیل گذران زندگی، فرد مشمول می‌تواند با داشتن شرایط خاص از معافیت تک فرزندی استفاده کند.

 

 

 

شرایط معافیت

در صورتی که فرد مشمول تک فرزند پسر خانواده باشد و دارای غیبت سربازی نیز نباشد و یا در صورت داشتن غیبت شرایط توجیه غیبت سربازی را داشته باشد، می‌تواند با دارا بودن یکی از شرایط زیر نسبت به اخذ معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت اقدام نماید.پدر فرد مشمول بالای ۷۰ سال سن داشته باشد.پدر مشمول اگر کمتر از ۷۰ سال سن دارد توانایی کار کردن به دلیل بیماری را نداشته باشد و از کار افتاده باشد.
اگر پدر فرد مشمول در این وضعیت باشد پس نمی‌تواند از پس گذران امورات خانواده بر بیاید در نتیجه لازم است فرزند پسر تامین خانواده را بر عهده بگیرد.

پدر فرد مشمول فوت کرده باشد و فرد مشمول وظیفه نگهداری از مادر و دیگر فرزندان را داشته باشد.پدر و مادر مشمول از هم طلاق گرفته باشند. در صورت طلاق پدر و مادر باید سی ماه از تارخ طلاق آن‌ها نیز گذشته باشد و مادر نیز مجدد ازدواج نکرده باشد.خانواده فرد مشمول تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشند.فرد مشمول دارای سه خواهر باشد.امکان دارد فرد مشمول دارای برادر نیز باشد و تک فرزند پسر خانواده نباشد در این صورت هم می‌تواند با دارا بودن برخی ازشرایط از قبیل: برادر سنش کمتر از ۱۸ سال باشد یا برادر نا توان باشد، از معافیت تک فرزندی یا معافیت کفالت استفاده کند.

 



آیا معافیت تک پسری وجود دارد؟

در این بخش، قصد داریم در رابطه با وجود یا عدم وجود معافیت تک پسری با شما دوستان و عزیزان صحبت کنیم.

 بینید دوستان عزیز توجه داشته باشید که افرادی در طول دوران صلح موظف به حضور در خدمت سربازی هستند که انجام این وظیفه مشکلی برایشان در زندگی شخصی و یا خانواده به وجود نیاورد و بتوانند بدون هیچ مورد و دردسری در پادگان ها حاضر شوند.افرادی با داشتن مشکل جسمی که معافیت سربازی پزشکی دریافت کرده اند حتی در زمانی که صلح هم نباشند نیز از حضور در خدمت سربازی معاف هستند و امکان عدم حضور را دارند.

برخی از اشخاص به علت داشتن مسئولیت مهم نگهداری و سرپرستی از پدر، مادر، خواهر و یا برادر خود می توانند از معافیت کفالت در زمان صلح برخوردار شوند.حتی بعضی از افراد به دلیل ایثارگری مادر یا پدر خود امکان دریافت معافیت سربازی را دارند که به آن معافیت ایثارگری گفته می شود.با توجه به قانون تعیین شده به وسیله سازمان نظام وظیفه سربازی معافیت تک پسری در واقع همان معافیت کفالت است.معافیتی که هر فرد در صورت دریافت می تواند از مزایای تک فرزندی در سربازی بهره مند شود و به عنوان تک فرزند از رفتن به خدمت نظام وظیفه معاف گردد.





 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com