قانون تک پسری سربازی
تاریخ : 1399/7/21       

مشمولان عزیز خدمت سربازی باید توجه داشته باشید که معافیت تک پسری 99 از جمله معافیت هایی است که امکان اخذ آن برای شمار زیادی از افراد و مشمولان خدمت نظام وظیفه وجود دارد. البته دقت داشته باشید که هر فرد قبل از دریافت معافیت تک پسری باید از شرایط معافیت تک فرزندی، مدارک لازم برای معافیت تک پسری و همین طور این موضوع که تاثیر تک پسری در سربازی چقدر است مطلع باشد. آیا از تاثیر تک پسری در سربازی مطلع هستید؟ در مورد مزایای تک فرزندی در سربازی چه می دانید؟ البته ممکن است بسیاری از افراد هم به دنبال اطلاع از این موضوع باشند که آيا تک پسر در شهر خود خدمت می کند ؟مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص قانون تک پسری سربازی مطالبی  نوشته ایم تا شما دوستان با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود در خصوص قانون تک پسری سربازی دست پیدا نمایید ....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 




 

آیا معافیت تک پسری وجود دارد؟

در این بخش، قصد داریم در رابطه با وجود یا عدم وجود معافیت تک پسری با شما دوستان و عزیزان صحبت کنیم.بینید دوستان عزیز توجه داشته باشید که افرادی در طول دوران صلح موظف به حضور در خدمت سربازی هستند که انجام این وظیفه مشکلی برایشان در زندگی شخصی و یا خانواده به وجود نیاورد و بتوانند بدون هیچ مورد و دردسری در پادگان ها حاضر شوند.افرادی با داشتن مشکل جسمی که معافیت سربازی پزشکی دریافت کرده اند حتی در زمانی که صلح هم نباشند نیز از حضور در خدمت سربازی معاف هستند و امکان عدم حضور را دارند.

برخی از اشخاص به علت داشتن مسئولیت مهم نگهداری و سرپرستی از پدر، مادر، خواهر و یا برادر خود می توانند از معافیت کفالت در زمان صلح برخوردار شوندحتی بعضی از افراد به دلیل ایثارگری مادر یا پدر خود امکان دریافت معافیت سربازی را دارند که به آن معافیت ایثارگری گفته می شود.با توجه به قانون تعیین شده به وسیله سازمان نظام وظیفه سربازی معافیت تک پسری در واقع همان معافیت کفالت است.معافیتی که هر فرد در صورت دریافت می تواند از مزایای تک فرزندی در سربازی بهره مند شود و به عنوان تک فرزند از رفتن به خدمت نظام وظیفه معاف گردد.


 



آیا اطلاعی از مراحل لازم برای دریافت معافیت تک پسری دارید؟

دریافت معافیت تک پسری برای هر فرد مشمول خدمت نظام وظیفه طی مراحل و فرآیندهایی صورت می گیرد.در واقع، هر فرد سرباز باید از مراحل دریافت معافیت تک پسری اطلاع داشته باشد و بتواند با طی این مراحل دریافت معافیت تک پسری مؤفق به اخذ آن شود.

در این مقاله، با ذکر مراحل اخذ معافیت تک پسری در خدمت شما عزیزان همراه هستیم.در قدم اول برای دریافت معافیت تک پسری و بهره مند شدن از مزایای تک فرزندی در سربازی هر فرد مشمول موظف به حضور در دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی است.در این زمان فرد باید فرم هایی را از مسئولین این دفاتر دریافت کند و آن ها را به طور کامل و دقیق پر نماید.پس از تکمیل کلیه فرم ها یعنی فرم سوابق تحصیلی، فرم معاینه پزشکی و فرم مشخصات فردی و تحویل آن ها نوبت به تهیه و آماده کردن تمامی مدارک لازم برای معافیت تک پسری می رسد.بعد از تهیه تمامی مدارک لازم برای معافیت تک پسری و همین طور تکمیل تمامی فرم های لازم نوبتی هم باشد نوبت تحویل تمامی این فرم ها و مدارک لازم برای معافیت تک پسری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی می رسد.بعد از این که شما تمامی این موارد را تحویل این دفاتر دادید آن ها همه فرم ها و مدارک لازم برای معافیت تک پسری را به سازمان نظام وظیفه ارسال می کنند.


 



آیا تک پسر در شهر خود خدمت می کند؟

شاید در این جا با این سؤال مهم در ذهنتان مطرح شود که در صورت عدم دریافت معافیت تک پسری آیا تک پسر در شهر خود خدمت می کند؟ اطلاع از این موضوع برای بسیاری از افراد مشمول تک فرزند اهمیت زیادی دارد و آن ها مدام به دنبال رسیدن به جوابی قانع کننده برای این سؤال یعنی آیا تک پسر در شهر خود خدمت می کند ؟ هستند.در پاسخ به این سؤال مهم یعنی آیا تک پسر در شهر خود خدمت می کند ؟ باید خدمت شما دوستان عرض کنیم که بله احتمال این که فرد تک فرزند در شهر خود خدمت کند بالاست.اما توجه داشته باشید که حتماً در زمان خرید دفترچه نظام وظیفه و تکمیل کردن آن به تک فرزند بودن خود و وضعیت خانوادگی تان اشاره ای داشته باشید.



 

شرایط معافیت تک پسری

شرایط معافیت تک پسری چیست ؟ این سوالی است که ذهن درصد زیادی از مشمولین تک پسر سرزمین ما را درگیر کرده است ؟ چه مشمولینی از شرایط معافیت تک پسری بهره می برند باید بگوییم شرایط معافیت تک پسری یکی از شروط اصلی معافیت کفالت به حساب می آید در بالا با انواع معافیت های کفالت موجود آشنا شدیدحال باید بدانید که برای بهره مندی از این معافیت ها باید از شرایطی برخوردار باشید . موضوع این مقاله در رابطه با شرایط معافیت تک پسری است...

یکی از اصلی ترین ضوابط معافیت کفالت تک فرزندی تک فرزند بودن است . اما این شرط تنها شرط برای گرفتن معافیت تک فرزندی نیست . مشمول باید از دیگر ضوابط معافیت کفالت تک پسری نیز بهره مند باشد :پدر مشمول به سن ۷۰ سالگی رسیده باشد . قبلا شرط سنی پدر در معافیت تک فرزندی ۶۵ سال بود . اما در سال های گذشته با تغییر قوانین سازمان نظام وظیفه ، این قانون نیز دستخوش تغییر شده است .
مادر مشمول از همسرش جدا شده باشد و تنها زندگی کند . برای مادر شرط سنی ملاک نخواهد بود . فقط نباید ازدواج مجدد کند .
مادر مشمول همسر خود را بر اثر فوت از دست داده باشد .
پدر مشمول بر اثر بیماری های جسمی و روحی ناتوان شده باشد و نیازمند مراقبت باشد .
مشمولینی که سه خواهر دارند می توانند از شرایط این نوع معافیت کفالت استفاده کنند .

 

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com