بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد
تاریخ : 1399/7/20       

بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد:مطابق قانون جدید خدمت وظیفه عمومی تنها یكی از فرزندان ذكور مادران فاقدشوهر تحت پوشش كمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود در خصوص بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد دست پیدا نمایید....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 

 

 

معافیت‌های فرزندان مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره)

سردار سیدحمیدصدر السادات، با بیان اینكه در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی تغییراتی در مورد معافیت‌های فرزندان مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پیش‌بینی شده است گفت: به موجب این قانون تنها یكی از فرزندان ذكور مادران فاقد همسر تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد
وی افزود: سازمان وظیفه‌عمومی ناجا تمهیدات و ساز و كار لازم برای اجرای قانون جدید خدمت وظیفه عمومی را پیش‌بینی كرده و تغییرات صورت گرفته در این قانون، بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد:پس از ابلاغ ستاد كل نیروهای مسلح ضمن اطلاع‌رسانی به اجرا در خواهد آمد.

 




معافیت کمیته امداد امام خمینی(ره) چه شرایطی دارد؟

معافیت از خدمت در کمیته امداد، مانند سایر معافیت ها شرایطی دارد و طبیعی است که تمامِ مشمولان تحت پوشش این نهاد را شامل نمی شود. افرادی که بر طبق قانون می توانند از فرصت معافیت این نهاد استفاده کنند عبارتند از:بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد

الف) مددجویانی که پدر خود را از دست داده و با مادر زندگی می کنند. البته باید توجّه داشت که اگر در زمان حیات پدر، مشمول بوده و غیبت کرده باشند، دیگر این امکان برای آن ها فراهم نخواهد بود و نمی توانند از معافیت کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده کنند.

ب) یکی از فرزندان پسری که خانوادۀ آن ها به علّت طلاق، تحت پوشش حمایتی این نهاد باشند نیز می توانند از معافیت کیمتۀ امداد امام خمینی(ره) بهره مند شوند. البته این دسته از افراد همزمان سه شرط ذیل را رعایت نمایند:

1- مشمول و متقاضی استفاده از معافیت نهاد مزبور نباید غیبت داشته باشد؛

2- از تاریخ طلاق پدر و مادر مشمول، بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد:سه سال گذشته باشد؛

3- همچنین خانوادۀ مشمول خدمت، حداقل دوسال تحت پوشش کمیته امداد بوده باشند.

ج) تک فرزند پسر خانواده هایی که سه دختر داشته و تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، نیز می توانند از معافیت خدمت سربازی این نهاد استفاده نمایند. به این نوع از معافیت، بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد:معافیت سه خواهری می گویند. لازم به توضیح است که برای استفاده از فرصت معافیت سه خواهری، لازم است که خواهرهای فرد مشمول، در قید حیات باشند.


 



معافیت کفالت پدر تحت پوشش کمیته امداد چه شرایطی دارد؟

قبل از ورود به معافیت کفالت پدر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، برای آشنایی و پیش مقدّمه لازم است با برخی اصطلاحات قانونی آشنایی مختصری حاصل نمائید. بدین منظور تعریف واژۀ کفیل و مکفول و نیز انواع کفالت را در ادامه یادآور می شویم؛بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد

به چه اشخاصی کفیل می گویند؟

قبل از بیان شرایط اخذ معافیت کفالت، خوب است با واژۀ کفیل آشنا شوید. کفیل به معنای تنها سرپرست و مراقب و نگه دارنده می باشد. در قانون ما به سه دسته از افراد با داشتن شرایطی، کفیل گفته می شود که عبارتند از:

۱- تنها فرزند پسر بالای 18 سال هر یک از پدر یا مادر؛

۲- تنها نوۀ پسر بالای 18 سال هر یک از پدربزرگ یا مادربزرگ؛

۳- تنها برادر بالای 18 سال هریک از خواهر یا برادر خود.بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد

به عبارت دیگر هر یک از افراد بالا با لحاظ شرایط افراد تحت حمایت خود، می توانند از فرصت کفیل شدن و به تبع آن معافیت از خدمت سربازی بهره مند گردند.

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com