شرایط معافیت کمیته امداد
تاریخ : 1399/7/20       

 برابر ماده ۴۴ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، یکی از فرزندان ذکورخانواده‌هایی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند می‌توانند ازمعافیت سربازی بهره‌مند شده و شرط اصلی این معافیت نداشتن غیبت است.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این نوع معافیت، تعداد فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال مانع بهره مندی مشمول از معافیت نمی‌شود و یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر تحت پوشش سازمان بهزیستی و کیته امداد امام خمینی (ره) از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.عزیزان مشمول خدمت سربازی در این مقاله در خصوص شرایط معافیت کمیته امداد مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود دست پیدا نمایید...

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 

 

 

 

بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد چیست؟

شاید در مورد معافیت کمیته امداد سوالاتی داشته باشید که ما در سایت مشاوره آوِیژه سعی میکنیم به آنها پاسخ دهیم. یکی از تکالیف قانونی که بر هر ایرانی واجب و ضروری است، انجام خدمت سربازی می باشد. قانونگذار شرایطی را در خصوص مدّت، چگونگی و محل انجام خدمت سربازی برای مشمولان تعریف کرده است که افراد مؤظّفند بر طبق این شرایط و ضوابط برای اعزام به خدمت سربازی اقدام و مدّت آن را بطور تمام و کمال سپری کنند. امّا یکی از قوانینی که در خِلال شرایط عمومی انجام خدمت سربازی وضع شده، استثنائاتی در مورد افرادی است که به دلایلی همچون بیماری، کهولت سن، تأهّل و … قادر به انجام خدمت سربازی نیستند.

 

 

 

 

معافیت مشمول دارای فرزند معلول تحت پوشش بهزیستی

در خصوص معافیت مشمول دارای فرزند معلول نیز مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول دارند و تحت پوشش بهزیستی هستند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند. در صورتی که فرزند مشمول دارای معلولیت ذهنی و ناتوان باشد غیبت مشمول مانع رسیدگی نیست.وی افزود: مشمولانی که با بانوان دارای معلولیت جسمی- حرکتی ازدواج می‌کنند به صورت موقت از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند و پس از گذشت پنج سال از استمرار ازدواج آنان معافیت موقت به معافیت دائم تبدیل می‌شود.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در خصوص ضوابط معافیت سه خواهری نیز تصریح کرد: این نوع معافیت فقط شامل خانواده‌هایی است که تنها یک فرزند ذکور دارند و درصورت در قید حیات بودن پدر، وضعیت جسمانی وی ملاک رسیدگی نبوده و صرفاً تحت پوشش بودن پدر یا مادر مشمول در کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی شرط اصلی رسیدگی است.


 

 

معافیت مشمول دارای فرزند معلول

در خصوص معافیت مشمول دارای فرزند معلول نیز مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول دارند و تحت پوشش بهزیستی هستند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند. در صورتی که فرزند مشمول دارای معلولیت ذهنی و ناتوان باشد غیبت مشمول مانع رسیدگی نیست.معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: مشمولانی که با بانوان دارای معلولیت جسمی- حرکتی ازدواج می‌کنند به صورت موقت از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند و پس از گذشت پنج سال از استمرار ازدواج آنان معافیت موقت به معافیت دائم تبدیل می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در خصوص ضوابط معافیت سه خواهری نیز تصریح کرد: این نوع معافیت فقط شامل خانواده‌هایی است که تنها یک فرزند ذکور دارند و درصورت در قید حیات بودن پدر، وضعیت جسمانی او ملاک رسیدگی نیست و صرفاً تحت پوشش بودن پدر یا مادر مشمول در کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی شرط اصلی رسیدگی است.







آیا خرید خدمت سربازی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد؟

همانطور که می دانید، انجام خدمت سربازی برای تمامِ افرادی که شرایط عمومی خدمت را دارا باشند، یک تکلیف قانونی است. امّا از آنجایی که برخی افراد بدلایل شغلی یا دیگر دلایل شخصی امکان یا تمایل به انجام خدمت سربازی را ندارند، لذا قانونگذار محترم شرایطی را برای این اشخاص پیش بینی کرده که می توانند در صورت رعایت این شرایط، از رفتن به خدمت سربازی خودداری نمایند. از جمله مهمترین این شرایط که همواره مورد توجّه افراد متموّل بوده است، امکان خرید دوران خدمت سربازی است.توجه داشته باشید که خرید خدمت در سال 99 منتفی شده است لذا جهت کسب اطلاع بیشتر نیز میتوانید با شماره 9099071613 تماس حاصل نمایید...

در این طرح، بر اساس نوع مدرک تحصیلی و توجّه به عدم غیبت فرد و سایر موارد قانونی، برای خرید خدمت سربازی مبلغی پیش بینی شده است که فرد مشمول با رعایت نکات قانونی و پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، می تواند از رفتن به خدمت سربازی صرف نظر نماید. این قانون برای تمامِ افرادی که توان پرداخت مبلغ مورد نظر قانونگذار را دارند، قابل اجراست. از جمله افرادی که می توانند بر اساس طرح خرید خدمت سربازی از انجام آن چشم پوشی کنند، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com