جواب معافیت پزشکی کی میاد
تاریخ : 1399/9/24       

معافیت پزشکی یکی از انواع معافیت هایی می باشد که افراد با دارا بودن آن می توانند به صورت دائم و همیشگی از خدمت سربازی معاف شوند.بر اساس قوانین مربوطه، اگر شخصی دارای مشکلات روحی و یا جسمی غیر قابل بازگشت باشد ، براساس قوانین و شرایط معافیت سربازی 99 می تواند معافیت دریافت کرده و برای دریافت کارت خود اقدام کند.عزیزان مشمول خدمت سربازی در این مقاله در خصوص جواب معافیت پزشکی کی میاد مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود در خصوص جواب معافیت پزشکی کی میاد دست پیدا نمایید ....

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 

 

 

مدت زمان معافیت پزشکی بیماری های عمومی

جواب معافیت پزشکی کی میاد:بیماری های قابل معالجه که مدّت درمان آنها بیشتر از یک ماه است و اعمال جراحی و نیز کسانی که در دوران نقاهت بیماری هستند: معاف موقّت تا یکسال

در صورتی که طول قد افراد کمتر از ۱۴۵ سانتی متر باشد: معاف دائم

افرادی که محدوده قد آنها بین ۱۴۵ و ۱۵۵ سانتی متر بوده و دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر: معاف از خدمات رزمی

این محدوده قد برای افراد دارای مدرک لیسانس و بالاتر متفاوت است.جواب معافیت پزشکی کی میاد:

 



کدام مشمولان معافیت پزشکی می گیرند؟

تمامی مشمولین که به خدمت سربازی اعزام می شوند، باید از لحاظ جسمی و روحی در سلامتی کامل باشند. این امر در سال ۹۹ نیز صادق بوده و مشمولین قبل از اعزام، توسط سازمان نظام وظیفه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.جواب معافیت پزشکی کی میاد:

بدین ترتیب مشمولین از لحاظ سلامتی به چهار گروه زیر تقسیم می شوند:

دسته اول افرادی هستند که از لحاظ جسمی و روانی کاملاً سالم بوده و شرایط لازم برای گذراندن دوران خدمت سربازی را دارند.
دسته دوم افرادی با مشکلاتی از قبیل نقص عضو و یا اختلالات روانی جزئی هستند که بنابر نوع و شدت بیماری از خدمات رزمی معاف می گردند.
دسته سوم، بیماری و مشکلات جسمی و روانی علاج پذیر است. در این حالت برای افراد، مدت زمان مشخصی به منظور درمان در نظر گرفته می شود و پس از بهبودی، فرد به خدمت سربازی اعزام خواهد شد.جواب معافیت پزشکی کی میاد:
دسته چهارم شامل نقص عضو یا بیماری‌های جسمی و روانی شدید با درمان طولانی و یا حتی لاعلاج می‌باشد. افراد در این گروه با توجه به وخیم بودن شرایط بیماری از معافیت دائم برخوردار می شوند.


 

 

چه بیماری‌هایی شامل معافیت پزشکی می‌شود؟

جواب معافیت پزشکی کی میاد::برای اخذ معافیت پزشکی سربازی، نوع و شدت بیماری باید توسط پزشک نیروهای مسلح تأیید شود و مطابق با موارد مندرج در آیین‌نامه باشد.

 لیست بیماری‌های معاف کننده در آیین‌نامه معافیت پزشکی سربازی سال ۹۹ به شرح زیر است. البته لازم به ذکر است که هر کدام از گروه‌های ذکر شده خود شامل مجموعه‌ای از انواع مشکلات و بیماری‌های مرتبط با آن گروه می‌باشد.جواب معافیت پزشکی کی میاد:

بیماری‌های شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی
بیماری‌های استخوان
بیماری‌های عفونی
بیماری‌های ریه و قفسه صدری
بیماری‌های روماتولوژی و بافت همبند
جراحی مغز و اعصاب
بیماری‌های قلبی و عروقی
بیماری‌های اعصاب و روان
بیماری‌های گوش حلق و بینی
بیماری‌های مغز و اعصاب یا نورولوژی
بیماری‌های چشم و عوارض بینایی
بیماری‌های عمومی
بیماری‌های دستگاه تناسلی و ادراری
بیماری‌های فک، دهان و دندان
بیماری‌های خون و انکولوژی
بیماری‌های پوستی
بیماری‌های غدد داخلی و مترشحه

نکته قابل توجه، اقدام به موقع برای اخذ معافیت پزشکی است. زیرا در صورتی که به موقع اقدامات لازم صورت نگیرد، دیگر امکان اخذ این نوع معافیت وجود نخواهد داشت.





آیا امکان اخذ معافیت پزشکی حین تحصیل وجود دارد؟

جواب معافیت پزشکی کی میاد:یکی از سؤالات رایج مشمولین آن است که آیا می‌توان در حین تحصیل، معافیت پزشکی گرفت؟ باید پاسخ داد که امکان استفاده از دو معافیت به‌طور هم‌زمان وجود ندارد.مشمولین در حین تحصیل از معافیت تحصیلی برخوردار بوده و تنها در صورت اتمام تحصیل یا اخراج و ترک تحصیل می‌توانند نسبت به اخذ معافیت پزشکی سربازی اقدام نمایند. اما به‌طورکلی بیماری‌هایی مانند نقص عضو و یا بیماری‌های لاعلاج از معافیت پزشکی برخوردار هستند.جواب معافیت پزشکی کی میاد:

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com