امکان معافیت دائم برخی از سربازان به دلیل کرونا
تاریخ : 1399/5/27       

سربازانی که به دلیل بیماری قلبی و یا تنفسی از رزم معاف شده‌اند از بهمن ماه سال گذشته در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند و در حالی که تاکنون می‌بایست ۶ ماه از دوران خدمتشان گذشته باشد کماکان وضعیتی نامشخص دارند. برخی از این مردان از بهمن ماه از محل کار خود خداحافظی کرده‌اند و کارفرمایان برخی دیگر از آنجایی که می‌دانستند نیرویشان مشمول است، قرارداد آنها را تمدید نکرده‌اند.عزیزان همراه در این مقاله در خصوص امکان معافیت دائم برخی از سربازان به دلیل کرونا مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ تمام پرسش های خود در خصوص امکان معافیت دائم برخی از سربازان به دلیل کرونا دست پیدا نمایید .....

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

سربازان معاف از رزم از کرونا

ستاد کل نیروهای مسلح نیز احتمالاً با هدف محافظت از این سربازان معاف از رزم از کرونا، اعزام آنها را به مدت ۶ ماه است به تعویق انداخته و گویا آنها شهریور نیز اعزام نخواهند شد. ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده این سربازان احتمالاً از مهرماه اعزام خواهند شد. در حالی که شرایط شیوع کرونا از بهمن ماه تاکنون نه تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر هم شده است، حال سوال اینجاست که آیا با آغاز فصل پاییز که آنفلوانزا نیز شرایط را دشوارتر خواهد کرد، موعد مناسبی برای اعزام این سربازان مبتلا به بیماری قلبی و تنفسی است یا بنا است بلاتکلیفی آنها کماکان ادامه داشته باشد؟

این موضوع را با رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کردیم، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با موضوع عنوان شده، اظهار کرد: بررسی‌های دقیق‌تری انجام شده است، افرادی که به دلایل مختلف در این شرایط کرونایی در اعزامشان تغییری رخ داده است مجدد بررسی می‌شوند، برخی از اینها می‌توانند با رعایت برخی نکات به سربازی فراخوانده شوند و برخی دیگر امکان دارد معافیت دائم یا موقت بگیرند.

وی افزود: آئین نامه می‌تواند از طریق سیر مراحل تصویب با توجه به شرایط روز تغییر کند و برخی معافیت‌ها را عوض کند، به عنوان مثال امسال در رابطه با بیماری اوتیسم تصمیم‌های جدیدی گرفته شد و موارد جدیدی برای معافیت به دلیل این بیماری در آئین دیده شد.رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: نهایتاً تا یک ماه آینده تصمیمات نهایی برای معافیت یا اعزام مشمولان گرفته و اعلام عمومی می‌شود.


 

 

 

پرسش و پاسخ مهم در خصوص معافیت سربازان به دلیل کرونا

1-آیا مشمول می تواند در حین خدمت برای معافیت پزشکی اقدام کند؟ بلی ، امکان استفاده از معافیت پزشکی در حین خدمت از طریق شورای پزشکی رده خدمتی وجود دارد.

2 مجموع نمره چشم برای مشمولان دیپلم و زیر دیپلم جهت معافیت چه میزان است؟ مطابق ضوابط موجود در حال حاضر  مجموع نمره چشم برای مشمولان دیپلم و زیر دیپلم بیش از ۸ میباشد . و برای مشمولان دارای تحصیلات فوق دیپلم و بالاتر بیش از ۱۰ است.

3 آیا مشمول می تواند در حین تحصیل برای اخذ معافیت پزشکی اقدام کند؟ خیر ، باید بعد از فراغت از تحصیل برای معافیت پزشکی اقدام نماید مگر اینکه در خواست پزشکی خود را قبل از ثبت نام و شروع سال تحصیلی (مهرماه) در دانشگاه ارسال کرده باشد.

4 درجه واریکوسل برای معافیت دائم چند است؟ مطابق ضوابط موجود در حال حاضر درجه ۳ با تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی.

5 آیا صافی کف پا معافیت دارد ؟ بله ، مطابق ضوابط موجود در حال حاضر نوع صافی شدید کف پا با تایید شورای پزشکی وظیفه عمومی ناجا می تواند معاف دائم باشد.

6 آیا پای پرانتزی (ژنواروم) معافیت دارد؟ بله.مطابق ضوابط موجود در حال حاضر فاصله بین دو زانو اگر بیشتر از ۱۰ سانتی متر باشد با تشخیص شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا می تواند معاف دائم از خدمت باشد.

7 آیا تحصیلات در معافیت پزشکی دخیل است؟ بله.مطابق ضوابط موجود برا ی بیماری چشم و عوارض بینایی، مدرک تحصیلی در معافیت تاثیر دارد.

8 آیا گروه پزشکان می توانند برای معافیت پزشکی اقدام کند؟ پزشکان صرفاَ در صورتیکه به دلیل بیماری موجود قادر به طبابت نباشند می توانند از معافیت پزشکی استفاده کنند.

9 آیا مشمولی که برگه اعزام بخدمت دریافت کرده است و بیماری پیدا کرده می تواند درخواست پزشکی دهد؟ با ارائه در خواست و نظریه پزشکی می تواند به نظام وظیفه استان مراجعه کند تا در سیر معافیت پزشکی قرار گیرد.

 10 آیا مشمولی که قبلا در شورای پزشکی شرکت کرده و با اخذ نظریه متخصص سرباز شناخته شده است حق اعتراض به رای شورای پزشکی دارد؟ آرای صادره از طریق شورای پزشکی قابل اعتراض نیست.

11 آیا مشمول می تواند به نظر پزشک اولیه معترض باشد؟ بله. در صورت وجود اعتراض می تواند به پزشک دیگری جهت اخذ نظریه مراجعه کند.

12 آیا مشمول می تواند به رای شورای عالی پزشکی اعتراض کند؟ خیر نظریه شورای عالی پزشکی قطعی و لازم الاجرا بوده و غیر قابل اعتراض است.

13 آیا مشمول می تواند بدلیل چاقی یا لاغری مفرط معاف شود؟خير

14 آیا تعریق کف دست و پا معافی دارد؟ این نوع بیماری در شمول بیماریهای غدد مترشحه داخلی است و با نظر شورای پزشکی وظیفه عمومی می توانند معاف شوند.

15 آیا بیماری صرع معافیت دارد ؟ این نوع بیماری در شمول بیماریهای داخلی مغز و اعصاب (نورولژی) است و با نظر شورای پزشکی وظیفه عمومی می تواند معاف دائم باشد.

 

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com