کسری خدمت دوری راه 1400
تاریخ : 1400/1/30       

کسری خدمت دوری راه 1400 : مشمولین عزیز ما در این مقاله می خواهیم در مورد کسری خدمت دوری راه 1400 مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم. دریافت کسری خدمت یکی از مهم ترین قوانین نظام وظیفه است که طرفداران زیادی دارد. سازمان وظیفه با بررسی شرایط تمام مشمولان به این نتیجه رسیده است که برای پیشگیری از بروز مشکلات عدیده ای که در طی خدمت سربازی وضعیت خانوادگی و اجتماعی مشمولان را تهدید میکند بایستی امکاناتی را فراهم آورد.برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این خصوص مقاله ما را دنبال کنید. دانشجویانی که قصد اعزام به خدمت سربازی دارند و به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

 

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 
9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

کسری خدمت دوری راه 1400

کسری خدمت دوری راه 1400 : کدام مشمولینی می توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند؟دریافت کسری خدمت یکی از مهم ترین قوانین نظام وظیفه است که طرفداران زیادی دارد. سازمان وظیفه با بررسی شرایط تمام مشمولان به این نتیجه رسیده است که برای پیشگیری از بروز مشکلات عدیده ای که در طی خدمت سربازی وضعیت خانوادگی و اجتماعی مشمولان را تهدید میکند بایستی امکاناتی را فراهم آورد. کسری خدمت یکی از همین موارد است که سازمان وظیفه پیش روی مشمولان قرار داده است تا دوره ی سربازی راحت تری داشته باشند. مثلا فردی که صاحب فرزند و همسر است و وظیفه ی تامین معاش خانواده را بر عهده دارد با رفتن به سربازی و گذراندن این دوره ی نسبتا طولانی با مشکلاتی رو به رو خواهد شد، به همین دلیل این فرد میتواند واجد شرایط کسری در نظر گرفته شود. کسری های سربازی انواع مختلفی دارد مثل کسری متاهلین، کسری ایثارگران، کسری بسیج و… که به تناسب وضعیت و شرایط مشمولان مقرر شده است.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که سازمان وظیفه برای دریافت کسری خدمت شرایط خاصی مقرر کرده است که تنها افراد واجد شرایط میتوانند از آن بهره مند شوند که در ادامه به تفضیل به شرح این موارد میپردازیم. گاهی ممکن است مشمولانی که قصد دریافت کسری دارند با ابهامات و مشکلات زیادی مواجه شوند.کسری خدمت دوری راه 1400


 

شرایط دریافت کسری خدمت چگونه است؟

شرایط دریافت کسری خدمت هر ساله توسط سازمان وظیفه اعلام میشود. افرادی که تمامی شرایط اعلام شده را داشته باشند، مشمول این طرح میشوند و میتوانند مدت زمان سربازی خود را کمتر کنند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که این شرایط برحسب نوع کسری که مورد نظر مشمول است، متفاوت میباشند. آن دسته از شرایط دریافت کسری خدمت که برای تمام انواع کسری ها وجود دارد. یکی از اصلی ترین شرایطی که برای  برخی کسری های خدمت در نظر گرفته شده است نداشتن غیبت از خدمت میباشد. البته در چنین شرایطی فردی که به دلایل موجه غیبت کرده باشد در صورت توجیه غیبت میتواند از کسری استفاده کند.
اما هر نوع کسری شرایط خاصی میطلبد که برخی از این موارد به قرار زیر میباشد:کسری خدمت دوری راه 1400

    برای سربازانی که دارای فرزند هستند کسری خدمتی تحت عنوان کسری فرزند در نظر گرفته شده است که به ازای هر فرزند سه ماه کسری به مشمول تعلق میگیرد.
    یکی دیگر از شرایط اخذ کسری مربوط به کسانی است که به واسطه ی سابقه ی بسیج میخواهند کسری دریافت کنند. این افراد باید دارای کارت فعال باشند و همچنین سابقه ی بسیجشان به حد نصاب رسیده باشد.
    کسری خدمتی که برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها در نظر گرفته شده است با ارائه ی پروژه و کار تحقیقاتی امکان پذیر است. مشمولانی که فارغ التحصیل میشوند، تنها یک سال وقت دارند تا برای دریافت این کسری اقدام کنند.
    شرایطی که سازمان وظیفه برای دریافت کسری ایثارگری در نظر گرفته است ارائه سوابق مربوط به جانبازی و یا حضور در جبهه و … است.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

به این ترتیب با توجه به اینکه مشمول متقاضی دریافت کدام کسری خدمت باشد باید شرایط خاصی داشته باشد. بعد از ارائه مدارک مربوطه و بررسی آنها توسط سازمان وظیفه نتیجه دریافت یا عدم دریافت کسری اعلام میشود.کسری خدمت دوری راه 1400


 

 

انواع کسری خدمت سربازی کدام است؟

انواع  کسری خدمت سربازی را کم و بیش در خلال پاراگراف قبل شرح داده ایم اما در این قسمت این موضوع را کاملتر بررسی میکینم. انواع  کسری خدمت سربازی شامل موارد زیر میباشد:

    کسری ایثارگران:

این نوع کسری برای فرزندان جانبازان، رزمندگان و آزادگان جنگ تحمیلی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است استفاده از این کسری فقط برای یکی از فرزندان ذکور ایثارگران امکان پذیر است. البته برای دو قلوها این امکان وجود دارد که مدت کسری را بین دو نفر تقسیم کنند. سوالی که درباره ی این نوع کسری مطرح است مدت کسری در نظر گرفته شده برای مشمولان این طرح است؛ به طور کلی برای هر ماه اسارت یا رزمندگی و یا برای هر درصد جانبازی ۱۲ روز از خدمت مشمول کم میشود.کسری خدمت دوری راه 1400

    کسری خدمت افراد متاهل و دارای فرزند:

این افراد به ازای هر فرزند سه ماه کسری خدمت دارند. مثلا فردی که سه فرزند دارد به نسبت دیگر افراد؛ مدت ۹ ماه کمتر خدمت میکند.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

    کسری خدمت مناطق بد آب و هوا:

افرادی که محل خدمتشان دور افتاده و بد آب و هوا است مدت زمان کمتری خدمت میکنند. مدت خدمت این افراد بین ۱۸ تا ۱۹ ماه است.

    کسری خدمت برای پروژه نخبگان:

همانطور که از نامش پیداست مشمولان نخبه و فارغ التحصیلان به ازای انجام یک پروژه ی تحقیقاتی از کسری خدمت برخوردار میشوند.


 

میزان کسری خدمت سربازی چقدر است؟

میزان کسری خدمت سربازی به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این موارد نوع مدرک تحصیلی مشمولان میباشد. همچنین بنا به نوع کسری که مشمول میخواهد از آن استفاده کند میزان کسری در نظر گرفته شده متفاوت است. مثلا کسری متاهلین دارای فرزند برای هر فرزند سه ماه است. این در صورتی است که برای فرزندان ایثارگران به ازای هر ماه اسیری و رزمندگی و یا هر درصد جانبازی ۱۲ روز کسری در نظر گرفته شده است.
میزان کسری خدمت سربازی برای افرادی که سابقه بسیج دارند بین یک و نیم تا سه ماه میباشد. افرادی که به سبب پروژه از کسری خدمت برخوردار میشوند، با داشتن چند پروژه به مدت کسری آنها اضافه میشود. برای این افراد امکان کم شدن سربازی از یک تا یازده ماه وجود دارد. لذا مشمول ابتدا باید نوع کسری مورد نظر خود را تعیین کند و بعد بر اساس آن مدت کسری نیز مشخص میشود.کسری خدمت دوری راه 1400

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com