آیا معاف از رزم در استخدام تاثیر دارد؟
تاریخ : 1399/11/26       

 آیا افراد معاف از رزم بعد از پایان خدمت سربازی می‌توانند استخدام شوند ؟ اظهار کرد: این موضوع بستگی به شرایط استخدام دارد.معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه معاف از رزم بودن افراد روی کارت ثبت نمی‌شود، افزود: افراد و اداره‌هایی که شرایط جسمی و روانی فرد برایشان مهم یا شرط نباشد، می‌توانند استخدام کنند و محدودیتی ندارند.وی درباره استخدام اینگونه افراد در نیرو‌های نظامی و شرایط سخت آن‌ها بیان کرد: نیروهای نظامی معمولا اشخاصی که در خدمت سربازی معاف از رزم شده‌اند را پذیرش نمی‌کنند، چراکه شرایط جسمی سالم در طول ۳۰ سال مدنظر است. عزیزان مشمول  جهت کسب اطلاع بیشتر از آیا معاف از رزم در استخدام تاثیر دارد میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,



آیا معاف از رزم در استخدام تاثیر دارد؟

آیا معاف از رزم در استخدام تاثیر دارد؟ معافیت از رزم به هیچ عنوان روی کارت پایان خدمت مندرج نمی‌شود. و اساسا برای هیچ سازمان دولتی یا خصوصی این امر از اهمیت بالایی برخوردار نمی‌باشد. البته این نکته هم باید در نظر داشت که اگر افراد و اداره‌هایی که شرایط جسمی و روانی فرد برایشان مهم یا شرط باشد، احساس کنند شما به علت بیماری نتوانید انتظارات آن ها را برآورده کنید، آن وقت ماجرا کمی فرق خواهد کرد.

اما نکته قابل ذکر این است که استخدام در سازمان های نظامی مثل ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی با معافیت از رزم عملا غیر ممکن است زیرا این سازمان ها به دنبال نیروهایی هستند که شرایط جسمانی کاملا سالمی داشته باشند.

از دیگر معایب معافیت از رزم میتوان به این اشاره کرد که این معافیت هیچ تغییری در مدت خدمت سربازی شما ایجاد نمی کند و شما باید همانند دیگران همان را بگذرانید و دیگر اینکه ممکن است وظایفی که به شما داده می شود از قبیل نظافت و یا کارهای خدماتی دیگر ممکن است با روحیات و شخصیت شما سازگار نباشد و همین امر باعث سرخوردگی مشمول گردد.

 

 

 

معاف از رزم چیست؟

معاف از رزم موضوعی است که ذهن تعداد زیادی از مشمولان خدمت سربازی را به خود مشغول کرده است . اینکه چه کسانی میتوانند از این نوع معافیت سربازی استفاده کنند ؟ و یا تعریف کلی این نوع معافیت از سوالات و ابهاماتی است که برای مشمولان پیش میاید . به همین دلیل در ابتدا سعی میکنیم معافیت از فعالیت های رزمی را تعریف کنیم . بسیاری از افراد مذکر با رسیدن به سن مشمولین به دنبال یافتن راه هایی برای رهایی از خدمت سربازی میباشند . خوشبختانه سازمان وظیفه نیز با در نظر گرفتن شرایط و موارد خاص امکان معافیت را برای افراد واجد شرایط فراهم کرده است . از جمله معافیت هایی همچون :

معافیت تحصیلی

معافیت پزشکی

معافیت کفالت

و … اما معاف از رزم همانطور که از نامش پیداست، به معنی معافیت افراد با توانایی کم ، از انجام فعالیت های نظامی و سخت میباشد.

 




مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی

اگر بخواهیم به طور کامل تعریف دقیقی از معاف از رزم خدمت سربازی داشته باشیم باید بگوییم در واقع معاف از رزم خدمت سربازیمعاف شدن مشمولین از انجام کارهای سنگین و خدمات رزمی می باشد . هم چنین این نوع معافیت به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که دارای یک بیماری خاص می باشد . اما از طرف دیگر بیماری این افراد در درجه ی بالایی قرار ندارد که این افراد بتوانند از معافیت دائم پزشکی بهره مند شوند . بنابراین بر اساس رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معاف از رزم خدمت سربازی به این افراد تعلق می گیرد..

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com