مشمولان عزیز در این مقاله در خصوص اینکه حقوق کدام سرباز امریه بیشتر است مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم مطالب امده مورد رضایت و توجه همه شما عزیزان قرار گیرد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید
,,,,,,,,,
"سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "
مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی
برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613
شماره ویژه شهر تهران xxxxxxxxx
و از موبایل همراه اول با شماره XXXXXXXX تماس حاصل فرمایید
تماس از 8صبح تا 12شب
حتی ایام تعطیل
,,,,,,,
میزان حقوق سربازان امریه گیر یا حتی سربازان عادی ، معمولا شبیه یک راز سر به مهر است . و به دلیل رویه های مختلف و برخورد های بعضا سلیقه ای ، میزان حقوق سربازان امریه گیر ، طیف وسیعی از مبالغ را به خود اختصاص داده است . بعلاوه ، بخشنامه یا سند دقیقی برای این موضوع منتشر نشده است که بتوان به آن استناد کرد و مبالغ را به صورت قطعی محاسبه کرد . میزان حقوق سربازان امریه گیر
با وجود این ، و با توجه به استعلامات گرفته شده از ادارات و نهاد های مختلف و نیز ، تجربیات سربازان دیگری که از امریه سازمان های دولتی و نیمه دولتی استفاده کرده اند ، می توان رقمی را برای میزان حقوق سربازان امریه گیر ، به صورت حدودی محاسبه کرد .
برای محاسبه حقوق سربازان امریه گیر ، فاکتور های مختلفی را باید در نظر بگیریم . با توجه به تحقیقات ما در این خصوص و نیز ، اطلاعیه های منتشره توسط نهاد های رسمی ، فاکتور های تاثیر گذار در میزان حقوق سربازان امریه عبارتند از :
بدین ترتیب ، میزان حقوق سربازان امریه گیر ، با استفاده از عوامل بالا تعیین می شود . بدین صورت که هر کدام از این موارد ، شامل مبلغی می شود که در بازه های زمانی مشخص ، به سربازان پرداخت می شود . و مجموع این پرداختی ها ، حقوق سربازان امریه گیر را مشخص می کند .
یکی از بهترین امکانات دوران خدمت سربازی ، استفاده از بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح است . که با کمترین هزینه های ممکن ، خدمات پزشکی را ارائه می دهند . اما در مقابل ، سربازان باید بخشی از هزینه های درمانی را به تحت عنوان هزینه های بهداشت و درمان ، پرداخت کنند .
با توجه به آخرین مصوبات نهاد های رسمی تصمیم گیرنده ، کارکنان وظیفه با پرداخت یک پنجم حق سرانه مصوب ، یعنی حدود ۳۱ هزار تومان ، برای خود و هر نفر از افراد تبعی درجه یک ( شامل همسر و فرزندان ) تحت پوشش قرار می گیرند . مابقی سهم سرانه حق بیمه خدمات درمانی کارکنان وظیفه و افراد تبعی درجه یک آن ها ، توسط دولت پرداخت می شود .
کمالی با بیان اینکه حقوق سربازان وظیفه برابر قانون باید حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باشد، گفت: امسال حداقل حقوق کارکنان پایور یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان است که ۶۰ درصد آن برابر یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان و ۹۰ درصد آن حدوداً معادل یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان است که این مبلغ با توجه به درجه سربازان با آنان تعلق میگیرد و بر این اساس فردی با درجه سرباز یا ناوی معادل ۶۰ درصد و فردی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک معادل ۹۰ درصد این مبلغ را دریافت خواهد کرد.
رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در حال حاضر سربازان متأهل تحت پوشش کمیته امداد به طور ۱۰۰ درصدی شامل این مقررات میشوند، گفت: بر این اساس سرباز متاهلی که خودش یا والدینشان تحت پوشش کمیته امداد باشند اگر با درجه سرباز یا ناوی به خدمت اعزام شود یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان حقوق خواهد داشت و به همین ترتیب این مبلغ برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک به یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان میرسد.
وی با بیان اینکه در مورد سربازان مجرد تحت پوشش کمیته امداد این رقم به میزان ۷۰ درصد محقق شده است، گفت: بر این اساس سرباز یا ناوی ۷۸۷ هزار تومان حقوق داشته و سربازی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک نیز یک میلیون و ۱۸۱ هزار تومان حقوق دارد.کمالی با اشاره به حقوق سربازان در مناطق عملیاتی، یعنی مناطق ۱۸ ماه خدمت گفت: در این مناطق کمترین میزان حقوق برای سرباز یا ناوی در بالاتر از سطح گردان ۴۷۲ هزارتومان و از سطح گردان و پایینتر از آن ۵۶۲ هزار تومان است و حداکثر آن نیز برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک دربالاتر از سطح گردان ۷۰۸ هزار تومان و از سطح گردان و پایینتر از آن ۸۴۴ هزار تومان است.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره حقوق سربازان مناطق مناطق نوع ۲ که خدمت در آنها ۱۹ ماه است، گفت: حداقل حقوق برای این سربازان با درجه سرباز یا ناوی ۳۹۳ هزار تومان و حداکثر آن نیز با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک ۵۹۰ هزار تومان است.به گفته کمالی حقوق سربازان دیگر مناطق با طول مدت ۲۱ ماه خدمت نیز حداقل ۲۲۵ هزار تومان برای سرباز یا ناوی و حداکثر ۳۳۷ هزار و ۶۰۰ تومان برای ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک است.