طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه
تاریخ : 1375/2/21       

طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه

با توجه به پیشنهاد اولیه طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سوی پژوهشکده مطالعات فناوری و همچنین مشارکت راهبردی پژوهشکده در تکامل و توسعه این طرح، از بدو شکل‌گیری قرارگاه مهارت‌آموزی، اتاق فکر و اقدام سرباز ماهر با مأموریت پشتیبانی پژوهشی و اجرایی از اهداف طرح جامع مهارت‌آموزی ، در پژوهشکده تشکیل شده است.


در راستای کمک به بهبود وضعیت اشتغال جوانان در کشور و همچنین عمل به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص استفاده بهینه از فرصت‌های خدمت مقدس سربازی و ممانعت از شکل‌گیری احساس تضییع وقت و عمر به کسانی که در حال گذراندن این خدمت هستند، طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه از اوایل خردادماه ۱۳۹۶ با ایجاد قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ذیل ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی شد. این طرح درواقع باهدف ارتقاء جذابیت و نشاط در خدمت وظیفه عمومی و همچنین مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در دوران قبل، حین و پس از خدمت وظیفه عمومی کلید خورد و از شش ماه دوم سال ۹۶ تاکنون توانسته است بیش از ۲۵۰ هزار سرباز را تحت آموزش‌های مهارتی قرار دهد. قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه بر اساس نقشه راه ۵ ساله‌ای که برای طرح جامع مهارت‌آموزی تدوین، تصویب و ابلاغ نموده است پوشش ۱۰۰ درصدی سربازان را هدف‌گذاری کرده است و آموزش مهارت‌های عمومی، پایه و تخصصی را در دستور کار دارد. دانش اموزان و دانشجویان عزیز قبل از اقدام برای اعزام به خدمت ؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

 لینک مرتبط : 

رشته های سرباز ماهر

 

 


 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 


 

 

طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح

با توجه به پیشنهاد اولیه طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سوی پژوهشکده مطالعات فناوری و همچنین مشارکت راهبردی پژوهشکده در تکامل و توسعه این طرح، از بدو شکل‌گیری قرارگاه مهارت‌آموزی، اتاق فکر و اقدام سرباز ماهر با مأموریت پشتیبانی پژوهشی و اجرایی از اهداف طرح جامع مهارت‌آموزی ، در پژوهشکده تشکیل شده است.

به گفته دبیر اتاق فکر و اقدام سرباز ماهر در این پژوهشکده مأموریت اصلی طرح جامع مهارت‌آموزی در کنار افزایش جذابیت و نشاط خدمت وظیفه عمومی، کمک به توسعه قابلیت‌های اشتغال پذیری جوانان در بازار کار است و مهارت‌آموزی در دوران قبل و حین خدمت نیز با همین هدف صورت می‌پذیرد. درواقع هدف غایی و نهایی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه کمک به بهبود وضعیت اشتغال در کشور است که همین امر می‌تواند خدمت وظیفه عمومی را به فرصتی برای مهارت‌آموزی و مهارت ورزی تبدیل نماید. دکتر خادمی همچنین عنوان داشته اند که بدون شک تحقق این مهم نیازمند آگاهی از وضعیت اشتغال سربازان مهارت آموخته در بازار کار است که درواقع بازخوردی برای طرح جامع مهارت‌آموزی و اقدامات ذیل این طرح محسوب می شود. به همین دلیل از آغاز فاز اجرایی این طرح پرداختن به مقوله رصد اشتغال سربازان پس ‌از اتمام دوره خدمت سربازی و ورود به بازار کار، به‌عنوان یکی از گام‌های اجرایی طرح مهارت‌آموزی سربازان در نظر گرفته شده است. در همین راستا الگوی رصد اشتغال سربازان در اتاق فکر سرباز ماهر نیز طراحی شد و یک مرحله نیز به‌صورت آزمایشی به اجرا درآمد تا نواقص و محدودیت‌های این مدل برطرف گردد. به گفته دبیر اتاق فکر سرباز ماهر، رصد اشتغال سربازان ۶ ماه پس از اتمام خدمت وظیفه عمومی و به دو شیوه ثبتی و پیمایشی انجام خواهد شد تا بتواند نمای درستی از وضعیت اشتغال سربازان مهارت آموخته در بازار کار ارائه نماید. ایشان عنوان داشتند که قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تلاش می‌کند تا به‌واسطه رصد اشتغال سربازان مهارت آموخته در بازار کار ضمن دریافت بازخورد از نتایج پیاده‌سازی طرح، زمینه استفاده سربازان از تسهیلات پس از خدمتی طرح جامع مهارت‌آموزی را برای سربازان فراهم آورد.

 

 

هدف این طرح اشتغال

مهمترین هدف این طرح اشتغال جوانان پس از فراغت از دوران سربازی است که در صدد هستیم بیشترین تعداد را در این خصوص پوشش دهیم.وی بیان کرد: دوران سربازی یکی از بهترین اوقات برای ارائه آموزش‌های مختلف است و می‌توان از این فرصت برای کاهش اضطراب سربازان درباره دوره پس از سربازی بهره برد.مسوول مرکز مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی نیز در خصوص اعطای تسهیلات پس از خدمات سربازی به جوانان در راستای ایجاد شغل برای آنان انجام شده که امیدواریم به ثمر برسد.جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر، یک‌هزار و ۸۰۰ سرباز وظیفه در ۱۵ رشته مهارتی از جمله پرورش قارچ، پرورش دام، زنبور عسل، تعمیر موبایل، وسائل برقی و عمران و ساختمان، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

سردار مجید ارجمندی افزود: سازمان‌های جهاد کشاورزی، هلال احمر، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و مخابرات در زمینه مهارت‌آموزی سربازان با نیروهای مسلح همکاری می‌کنند.آموزش مهارتی سربازان یکی از طرح‌هایی است که از سال ۱۳۹۶ برنامه‌ریزی و اجرا شده و دهها هزار سرباز از این طرح بهره‌مند شده‌اند.





این آموزش باید به گونه ای باشد که سربازان پس از ترخیص خدمت، هم گواهینامه آن را دریافت کنند و هم گواهینامه مهارتی داشته باشند.فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی سربازان نیروهای مسلح افزود: سربازان طی این دو سال با مهارت‌هایی که آموزش می‌بینند، ورزیده می‌شوند.فرحی تصریح کرد: در حال حاضر سامانه‌ای در حال طراحی است به نام سامانه سرباز ماهر که انواع مهارت‌ها، امتیازات، مشوق‌ها و مراکز آموزشی که این مهارت‌ها را ارائه می‌دهند، در آن مشخص شده و افرادی که هنوز به خدمت سربازی نیامده‌اند، می‌توانند به این سامانه در آینده نزدیک مراجعه کرده، قبل از خدمت مهارت‌های مورد نیاز را فرا بگیرند و از امتیازات آن بهره‌مند شوند.

 

 

 

مهارت‌ آموزی سربازان نیروهای مسلح

وی خاطرنشان کرد: فی‌نفسه مهارت‌ آموزی برای سربازان می‌تواند ارزش‌آفرین باشد که از مهارت آنها در محل خدمت استفاده شود؛ این بهترین مشوق برای آنها است و دو سال سابقه کار برای آنها محسوب می‌شود. اگر قرار باشد در حین خدمت، مهارتی به سربازان آموزش داده شود، در راستای آن مهارتی خواهد بود که قبل از ورود به خدمت آموزش دیده‌اند.
فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی سربازان نیروهای مسلح تاکید کرد: هدف ما این است که آموزش این مهارت‌ها را به قبل از خدمت سوق دهیم و این طرح برای سربازان کل کشور اجرا خواهد شد. ما برای سربازان زیر دیپلم تا سربازانی که تحصیلات عالیه دارند، برای همه یک برنامه مهارت‌ آموزی ویژه آن مقطع خواهیم داشت.

اخرین اخبار و راهنمایی های لازم برای اطلاع از طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه را از مشاوران سامانه صدای مشاور بخواهید.

 

 

 

 

 

 


مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com