کسری بسیج با وجود غیبت
تاریخ : 1400/3/2       

با بیان اینکه تنها مشمولانی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند، می توانند از کسرخدمت ایثارگری والدین بهره مند شوند، افزود: کارکنان وظیفه و یا مشمولان دارای برگ آماده به خدمت، می‌توانند با مراجعه به یگان خدمتی والدین ، گواهی مربوط به کسرخدمت را دریافت و به نیروی انسانی یگان خدمتی خود تحویل دهند.به گفته نوروزی، پیش از این، نداشتن غیبت ملاک اصلی برای بهره مندی از کسرخدمت ایثارگری والدین  بود.

براساس اعلام سایت پلیس، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد مقررات مربوط به کسر خدمت بسیج با بیان اینکه غیبت مانع بهره‌مندی از کسرخدمت بسیج است، اظهار کرد: کسانی که قبل از ورود به غیبت با بسیج همکاری کرده‌اند، برای مدت عضویت آنان، کسرخدمت محاسبه می‌شود، اما برای آن دسته از مشمولان که در زمان غیبت در بسیج عضویت داشته‌اند، کسرخدمت محاسبه نمی‌شود.مشمولین عزیز در این مقاله در خصوص کسری بسیج با وجود غیبت مطالبی گردآوری کرده ایم و امیدوار هستیم مطالب امده در این مقاله مورد رضایت وتوجه همه شما عزیزان قرار گیرد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید ....

 

 

 


 

,,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد
،

با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,

 


 

 

 

کسری بسیج چیست؟

با توجه به قانون تمام پسرهای بالای ۱۸ سال مشمول سربازی می باشند. در قانون انواع کسری های خدمت سربازی به پاس خدمت به جامعه و به عنوان طرح های تشویقی وجود دارد. کسری بسیج یکی از این طرح ها می باشد. تمام افرادی که دارای سابقه فعالیت در بسیج باشند، در زمان اعزام به خدمت سربازی، مطابق با مدت فعالیت در بسیج می توانند از کسری بسیج استفاده کنند.

در واقع به ازای مدت حضور در بسیج از دوران خدمت سربازی فرد مشمول کاسته خواهد شد. در این مقاله درباره کسری خدمت بسیج بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

 

 

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج

میزان مدت مدتی که بابت فعالیت فرد مشمول در بسیج از خدمت سربازیش کسر می شود در حالات زیر بررسی می شود:

-اگر فرد مشمول دارای سابقه مسئولیت فرماندهی حوزه، عضو شورای حوزه و یا فرماندهی واحد مقاومت بسیج باشد، بابت هر سال فعالیت مستمر حداکثر مدت سه ماه کسر خدمت بسیج به وی تعلق می گیرد.


-اگر فرد مشمول دارای سابقه عضویت در شورای واحد مقاومت باشد، به ازای هر سال فعالیت مستمر حداکثر دو ماه کسر خدمت به وی تعلق می گیرد .


-اگر فرد مشمول دارای سابقه بسیج فعال در رده های مقاومت بسیج باشد، یعنی در برنامه های حفظ و انسجام و فعالیت ها و ماموریت های محوله به طور منظم شرکت کرده باشد، ‌بابت هر سال فعالیت مستمر مدت ۴۵ روز از خدمت سربازیش کسر خواهد شد






غیبت مانع از بهره‌مندی ایثارگران از معافیت و کسر خدمت نمی‌شود

در پاسخ به سوالی درباره فرزندان خانواده ایثارگران و شرایط بهره‌مندی آنان از معافیت و کسرخدمت‌ها به ایسنا گفت: در مورد ایثارگران یعنی فرزندان شهدا، جاویدالاثرها، جانبازان، رزمندگان و آزادگان با توجه به اینکه فرزندان این افراد قبل از مشمول بودن واجد شرایط بوده‌اند، لذا غیبت مانع استفاده آنان از معافیت‌ها و کسر خدمت‌های ایثارگری نشده و تمامی مشمولان متولد ۷۲ و قبل از آن اگر واجد شرایط هستند می‌توانند از آن بهره مند شوند.

 

 

 

 

شرط استفاده بسیجیان از کسر خدمت

کمالی درباره شرایط بهره‌مندی بسیجیان از کسر خدمت نیز گفت: این افراد را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ نخست بسیجیانی هستند که قبل از وارد شدن به غیبت با بسیج همکاری داشته و پس از آن مرتکب غیبت شده‌اند که در این خصوص مدت همکاری این افراد قبل از ورودشان به غیبت محاسبه شده و می‌توانند با توجه به مقررات کسر خدمت دریافت کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: اما آن دسته از بسیجیانی که در زمانی که مرتکب غیبت شده‌اند وارد بسیج شده و با این نیرو همکاری داشته‌اند، مشمول هیچ کسر خدمتی نمی‌شوند.



 



آیا مشمولان غایب سربازی می‌توانند با خدمت بسیج، کسری دریافت کنند؟

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، غیبت مانع استفاده از کسری خدمت بسیج نیست، اما همکاری با بسیج در زمان غیبت قابل محاسبه نخواهد بود.گفتنی است؛ مشمولان وظیفه‌ای که قبل از ورود به غیبت با بسیج همکاری داشته‌اند، برای مدت عضویت آنان کسرخدمت محاسبه می‌شود. اما برای آن دسته از افراد که در زمان غیبت عضو بسیج بوده‌اند، کسرخدمت محاسبه نخواهد شد.

 





مشاوره تلفنی
https://s-moshaver.com